Браганець Аделіна Анатоліївна
Аделіна Браганець: на крилах натхнення
Україна, Дніпропетровська область
- 17.10.1974 |
- Місце народження: м. Дніпро |
- Архітекторка, дизайнерка, художниця, Член Національної спілки художників України, авіаторка.
Живопис художниці – це романтична подорож у простір, де панує гармонія, легкість, свобода.
На ноті любові
«Є час, коли здається, що нічого не відбувається, коли ти просто дивишся на Світ, а Світ дивиться на тебе»
Аделіна Браганець
Наш край славиться митцями, які виражають красу в усіх її аспектах. Красу щастя, велич почуттів та неземну красу українських краєвидів. Дивлячись на картини сучасної української художниці Аделіни Браганець, можна побачити та відчути надзвичайно глибоке вивчення дійсності, розуміння людської суті, символізму. Реальні пейзажі набувають рис фантастичних, насичені силою художника роботи випромінюють потужні струмені позитивної енергії.
Творчий процес можна порівняти з «вдихом і видихом», сплеском думок, енергії, свободи... У своїх роботах пані Аделіна майстерно підбирає колір, за допомогою якого висловлює те, що неможливо передати словами. Кожне полотно мисткині вражає свіжістю та чистотою бачення натури. Мазок, рух пензля, градація тону, дивовижні композиційні рішення та ракурси – все є відображенням надзвичайної майстерності та незаперечного таланту художниці. Її творчість наче своєрідний гімн Природі, де палітра дзвінка й чиста, настрій оптимістичний, неспішний, легкий. Готовність простодушно і радісно дивуватися красі, що відкривається перед глядачем, надає роботам особливу чарівність. У будь-якій картині пані Аделіна незмінно втілює в живописі свою переконаність, що цей світ наповнений добротою та світлом. Сонячний ранок, золота осінь, стежка у лісі чи широкополі лани випромінюють душевне тепло та любов.
Аделіна Браганець – випускниця Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. Як художниця, працює у техніці пастозного живопису, за допомогою якого досягає особливої емоційності та яскравості у своїх картинах. Полотна наче оживають, передаючи почуття та задум автора не тільки через загальний сюжет, палітру кольорів і композицію, але й через фактуру мазків. Сама техніка полягає в тому, що фарбу наносять густою та нерозведеною, в результаті чого мазки виходять об’ємними та рельєфними. Для її нанесення використовують пензель або мастихін, а фактура мазка визначається натиском або напрямом інструмента, який використовується. Таким чином можна створити ілюзію тривимірності або руху, що стало особливо популярним серед майстрів, які працюють із пленером.
Пані Аделіна практикує у роботі неквапливе, вдумливе споглядання, своєрідне інтимне спілкування з природою tete-a-tete, тому її полотна натуральні та детально зображені. Наприклад, романтична картина «Сутінки» зберігає єдність в тональності. Чарівні сутінкові відтінки фіолетового і синього створюють безтурботну атмосферу, налаштовуючи глядача на умиротворений стан душі. На картині зображені дерева: одне на передньому плані та три – на задньому, що надає сцені глибини й розмірності. Деталі дерев майстерно відображені, демонструючи тонкощі чудес природи, а смуга дороги додає відтінку таємничості, ваблячи глядача до подальшого вивчення мальовничого пейзажу. Художниця написала вишуканий пейзаж, де показала момент заходу сонця, відобразивши красу сутінків, їхню загадкову красу. Сідає сонце, дерева ніби застигають в очікуванні ночі, настає спокійний і чарівний момент сутінків – період, коли зустрічаються день із ніччю. Такий момент може вловити тільки митець, який не просто передає точність миті, а й вкладає в роботу своє серце.
Український пейзаж завжди був важливим інструментом самоусвідомлення нації, її ціннісного вибору та пошуку ідентичності. Адже територія, ландшафт – це те, що об’єднує державу, і саме візуальний образ краєвиду спадає на думку у більшості випадків, коли людина згадує про Батьківщину. У пейзажах Аделіни Браганець домінують яскраві, соковиті кольори, багато простору, повітря. Вона захоплено й послідовно вивчає природу, намагаючись якомога точніше передати її характерні риси, не оминаючи при тому виявлення своїх особистих вражень. У кожному полотні мисткиня розповідає про красу рідної землі, намагається тонко передати її у глибоких і поетичних образах. Ліричність природи, мальовничі краєвиди, поетичність світовідчуття, її колористичне багатство живопису присутнє у кожній роботі. Образи наповнені художньою переконливістю і життєвою правдою. Назви картин говорять самі за себе: «Запашні стоги», «Лани», «Любомудріє озера», «Марево на Заїмці», «Точка опору», «Спожинки», «Міський ліс взимку». Одного разу художницю вразила річка Снов у селі Седнів на Черкащині. Тож робота «Річка снів» – наче мрія, – з чистою, прозорою, ясною водою, в якій проникливо відображається небо, а рибки – ніби птахи, які літають річкою життя. Використання зеленого, жовтого, блакитного кольору допомагає глядачеві відчути прохолоду води та вологість повітря. У картині немає нічого випадкового, тут все гармонійно – небо, вода і земля сяють барвами веселки.
Мистецтво пані Аделіни у багатьох глядачів асоціюється з вільним польотом птаха, який сяє білизною в блакиті небосхилу. Небо на її картинах наче яскравий, чистий та абсолютно інший світ, який заворожує та надихає. Саме її захоплення – пілотування легких літаків, дало їй можливість не тільки відчути незвичайне переплетення зворушливих емоцій польоту, а й можливість побачити знайомі місця з висоти пташиного лету. Такий незвичайний і незвичний ракурс подарував художниці незабутні враження. Згодом Аделіна вивчилась та стала справжньою авіаторкою. Мисткиня навіть започаткувала курси пілотів-художників! Вона організувала свою художню майстерню прямо у фюзеляжі маленького літака під час польоту над Дніпром, довіряючи штурвал другому пілотові.
Також Аделіна Браганець створила низку яскравих робіт, присвячених тематиці архітектурного простору міста. В них відображена як реальна предметність, так і просторовість, і роздуми про теперішнє й майбутнє життя міста. Головні персонажі її робіт – «портрети» вулиць, будинків, арок, кутів. Художниця висвітлює своє бачення міста за допомогою кольору. Максимальна інтенсивність кольору і світла допомагають якнайкраще передати емоції, враження, що дуже важливі для її творчості. Для пані Аделіни кожен будинок, вулиця, дерево дають натхнення, а її роботи несуть спокій та радість буття. Зображені споруди у картинах постають у вигляді символу міста, як артефакти, атрибути міського буття. Наприклад, картина «Міські зарості» відображає багатоповерхівки як символ мегаполіса, а яскраві помаранчеві, жовті, блакитні кольори натякають на близькість мешканців міста до природи. У цьому сенсі «зарості» стають символом гармонії людини і з самим собою, і з природою.
Є у творчому доробку художниці картина «Монастирський острів», присвячена найзагадковішій локації міста Дніпра. Цей острів овіяний міфами та легендами, навіть існує версія, що він наділений енергоінформаційною силою. У центрі полотна показано храм, який збудовано із білого каменю й увінчано золотою банею. Білизна і чистота оточує дерева, які з гідністю непохитно стоять у всій своїй красі на острові посеред річки. Відчувається безмежний спокій, тиша, велична краса, навіть морозне повітря. Картина таємнича, загадкова, казкова. Авторці вдалося підкреслити, що у кожного на землі є своє унікальне місце, де набираєшся сил, наповнюєшся енергією від рослин, рідної землі, повітря. Полотно «Мерефо-Херсонський міст», навпаки, реалістично показує найбільший арковий міст Європи. Детально, з любов’ю прописаний кожний штрих цієї унікальної інженерної споруди. Скетч художниці «Троїцький храм» брав участь у благодійному аукціоні, де його придбав автор книги «Олександр Поль: геній міста на Дніпрі», доктор історичних наук Ігор Кочергін.
Багато людей мають хобі для душі, яке допомагає їм не лише розслабитися, а й реалізувати творчий потенціал. Таким хобі для Аделіни Браганець стало виготовлення жіночих прикрас, зокрема і витончених жіночих брошок. Майстриня створила стильну колекцію брошок для яскравих жінок з вітражного скла та олова за технологією Tiffany. Елегантні прикраси стали втіленням вишуканості та ефектності. Унікальні текстури, неповторне поєднання кольорів та символів стали особливістю цієї колекції. Загальна кольорова гама – це барви України, що гармонійно поєднуються між собою та утворюють неповторний тандем символів та красивого мистецтва. Дизайн побудований на лаконічності форм, це, своєю чергою, створює ефект самобутньої та елегантної універсальності. Кожна брошка – не просто аксесуар, це символ свободи, людяності та добра. Наприклад, брошка «Півник» – про птаха, який захищає своїх дітей, прикриваючи малечу своїми крилами. Брошка «Літак ЮА» уособлює мрії про безпечне, вільне, мирне небо над Україною. Брошка «Магнолія» символізує домашній затишок, рідну домівку, спокій та родинне тепло. Кожна прикраса яскраво промениться на сонці та є втіленням любові до Батьківщини.
Пані Аделіна активно бере участь у творчих виставках та впевнено тримає мистецький стрій, а це особливо цінне саме в час, коли йде війна за нашу свободу як нації. Відвідуючи мистецькі заходи, глядачі відчувають самобутність української культури, формують національну ідентичність та гуртуються, щоб чинити спротив російській агресії. У воєнний час саме мистецтво надихає відстоювати своє право на СВОБОДУ та ЖИТТЯ, бо ЖИТТЯ – це і є МИСТЕЦТВО.
Творча зустріч з Аделіною Браганець "Небо. Літак. Дівчина" : [Електронний ресурс].– Режим доступу: https://gorod.dp.ua/out/clubs/?tid=16173
Редакція від 23.05.2023